Home » Modules » Marketing Management

Marketing Management

Module Marketing Management van Bedrijfskunde Opleiding Utrecht

ADVIESGESPREK AANVRAGEN

In de snelle (digitale) marketingomgeving van vandaag is het belangrijk om je wendbaar op te stellen en je gefocust te houden op wat de meeste impact heeft op de groei van jouw organisatie. Wil jij aan de slag met groei- en verbeterkansen binnen je organisatie? Na deze opleiding heb je echte impact geboekt en weet je hoe je met een growth-mindset toekomstige marketinguitdagingen aanpakt.

Bij Bedrijfskunde Opleiding Utrecht kun je naast de complete opleiding ook de losse module post-hbo Marketing Management volgen. Je kunt meerdere keren per jaar starten: in september, januari en mei.

Anders kijken, anders denken, anders doen

Marketing Management is een essentieel proces in de bedrijfsvoering van een onderneming. Marketing Management zorgt voor continue afstemming tussen wat er zich buiten de organisatie afspeelt en ontwikkelt en hoe de interne organisatie daarop reageert en anticipeert. Marketing Management vervult de brugfunctie tussen afnemer en organisatie, vraag en aanbod van product en dienstverlening en draagt in die zin bij aan de strategie en de strategische positie van de organisatie.

Onderzoek, ontwikkeling en communicatie zijn de kerntaken van de marketingdiscipline, teneinde product, dienst en bedrijf te branden en te positioneren in het grillige veld van de dynamische economie.

Marketing verkeert niet in een vacuüm. Marketing is geen afdeling of een project. Marketing is een attitude, een cultureel statement. Wil een organisatie haar waardeproposities richting de diverse vastgestelde marktsegmenten ook daadwerkelijk realiseren, dan zal de achterkant van de organisatie daar in meegenomen moeten worden. Het spel tussen de diverse disciplines is in deze dan ook cruciaal. Schrijf je in voor de module post-hbo Marketing Management of volg de volledige Bedrijfskunde Opleiding in Utrecht.

Thema’s die aan bod komen:

  • digitale en funnel marketing
  • customer experience
  • customer journey
  • neuromarketing
  • growth-marketing

Na het volgen van de module Marketing Management:

  • kun je de impact van marketingtrends op de eigen organisatie beoordelen
  • kun je markten segmenteren
  • weet je hoe koopgedrag gericht marketingonderzoek kan worden uitgevoerd
  • weet je wat er nodig is om een marketingstrategie te ontwikkelen
  • kun je de essentie van een onderscheidend merk beschrijven
  • heb je actuele kennis van het medialandschap
  • kun je sociaal-maatschappelijke strategie integreren in het marketingbeleid

Startmomenten

september, januari en mei

 

Edger Gubbels

Edger Gubbels

Docent Human Resource Management

Wouter Rijnaerts

Wouter Reijnaerts

Docent Marketing Management

Startdag 21 april 2023
Lesdata

Periode E (2022): 20-21 mei 2022 en 10-11 juni 2022

Periode E (2023): 12 mei, 3 juni en 16-17 juni 2023

Lestijd 09:00 – 16:30 uur
Locatie Hogeschool Utrecht, Domstad: Koningsbergerstraat 9
Kosten €1.495,- (losse module)
Niveau post-hbo: 10-15 uur per week
Materiaal Studieboek: €135,-
Diploma Certificaat
Doelgroep De module Marketing Management is bedoeld voor werkende professionals die beschikken over een hbo-diploma of aantoonbaar hbo-werk- en denkniveau, drie jaar (relevante) werkervaring en een geschikte werkomgeving.

 

INSCHRIJVEN


Inschrijven voor de Bedrijfskunde Opleiding in Utrecht kan je hier doen. Vul je gegevens in en we gaan graag met je in gesprek! We vinden het belangrijk dat de opleiding bij je past!

ADVIESGESPREK


Inschrijven voor de Bedrijfskunde Opleiding in Utrecht kan je hier doen. Vul je gegevens in en we gaan graag met je in gesprek! We vinden het belangrijk dat de opleiding bij je past!