Hoe werkt het CEDEO klanttevredenheidsonderzoek?
Om de twee jaar is het zover: dan houdt CEDEO een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek onder onze studenten. Hoe tevreden zijn ze over hun opleiding? Wat vinden ze van Bedrijfskunde Opleiding Utrecht als opleidingsinstituut? En maken we waar wat we beloven?
Ook dit jaar kwamen ze vanuit CEDEO weer persoonlijk bij ons langs, om het resultaat te bespreken én om het certificaat te overhandigen. “Jullie score ligt ruim boven de 9,” werd vooraf verteld. Daar waren we al heel blij mee, want we houden onze goede beoordeling (tot nu toe altijd boven de 9) heel graag vast. Maar het uiteindelijke cijfer, dat pas bij de overhandiging werd onthuld, overtrof alles: een 9,9.
Een 9,9 van onze studenten – hoe dan?!
Wat zegt zo’n CEDEO-score eigenlijk? In het onderzoek geven (oud-)studenten of opdrachtgevers antwoord op vragen over de samenwerking, de inhoud van de opleiding, de begeleiding en het resultaat. De kernvraag: maakt BKOU waar wat het belooft?
Volgens de studenten dus wel. En hoe.
Dit waarderen studenten aan BKOU
De opleiding werd beoordeeld op alle onderdelen – van adviesgesprek tot diplomering en daarna. Studenten zijn unaniem tevreden of zeer tevreden. Over de inhoud, de opbouw en de toepasbaarheid. Over onze docenten, de begeleiding en de persoonlijke aandacht. Over de leslocatie Cursus- en Vergadercentrum Domstad (die kreeg de hoogst mogelijke score!), het digitale leerplatform en de organisatie.
Een paar citaten uit het onderzoek:
“Je krijgt opdrachten die je meteen kunt toepassen op je werk.”
“Ze denken met je mee over je situatie en mogelijke keuzes en zijn goed bereikbaar.”
“Door deze opleiding heb ik een andere functie gekregen bij mijn huidige werkgever.”

De persoonlijke impact van de opleiding: meer vertrouwen en resultaat
Het mooiste compliment? Dat onze opleidingen verschil maken. In het werk, in het zelfvertrouwen, in de impact die studenten kunnen maken in hun organisatie. Of zoals iemand het verwoordde:
“Ik heb nu meer houvast en weet beter wat ik wil en hoe ik het moet aanpakken.”
Daar doen we het voor!
Altijd ruimte om te blijven leren
Natuurlijk waren er ook tips en aandachtspunten. Zo geven sommige studenten aan dat er verschil zit in stijl en aanpak tussen docenten. En dat het tempo van sommige modules soms wat hoger ligt dan verwacht. We nemen alle feedback zorgvuldig tot ons om te kijken waar dingen anders of beter kunnen. Want net als onze studenten blijven ook wij leren en verbeteren. Dat moedigen we ook aan: bij ons zijn de lijntjes kort. We staan altijd open voor feedback en evalueren elke afzonderlijke module na afloop, zodat iedereen z’n zegje kan doen en tips en tops kan delen. Zo houden we de opleiding relevant, actueel en passend bij wat onze studenten nodig hebben.
Een resultaat om op voort te bouwen
We zijn trots op deze score, maar vooral dankbaar voor het vertrouwen van onze studenten. En natuurlijk gemotiveerd om die 9,9 vast te houden – of zelfs te overtreffen. Al realiseren we ons dat de lat nu wel héél hoog ligt…
-Dianne Duijs, programmamanager